15.11.11

Embrace November!

Hej alla ni där ute och hoppas att ni mår bra, trots gråtrista dagar!

Ojoj, November är verkligen en tuff månad! Det är massor att göra i skolan, och än får man inte muntra upp sig själv med att äta lussebullar och dricka glögg. Deppigt värre!
Men man får göra så gott man kan genom att försöka hitta andra små ljuspunkter som lyser upp vardagen, det kan vara att mysa till det med hemma med god middag och film, fika med vänner så ofta att det sprutar te ur öronen eller bara ta en långpromenad för att få lite frisk luft. Det finns mycket man kan göra för att lätta upp tråk-november lite, det svåra är bara att ta sig tid!

Själv har jag urmycket i skolan just nu, två arbeten parallellt med vecko-inlämningar och tentor som dyker upp om 4 veckor... håren i nacken bara reser sig av stress när jag inser hur mycket det är! Och vad gör jag för att klara av det? nja, inte är det plugga i alla fall! Istället funderar jag så det knakar vad jag skall ge familj och vänner i julklapp, det får bli billiga saker i år för jag måste sparasparaspara!

Jag gjorde ihop ett lite collage om vad jag gör eller vill göra i November:

Jag drömmer om andra platser!
Jag försöker stanna upp och se hur vacker hösten faktiskt är (för snart är den slut!)
Fikar i massor!
Drömmer om att jag ägde ett par Hunter-stövlar som jag skulle gå omkring i dygnet runt!

Nu skall jag ta lite mer te och läsa lite artiklar för plugget!
Ta hand om er!


Hello everyone!
November is really a long and not-so-merry month, there's alot to do in school and it's still to early to make your life brighter by eating ginger bread or drinking mulled wine :(


I made a little collage of what I do in November:
Dreaming of other places!
Trying to stop and embrace the beauty of autum (soon it's just a memory!)
Drinking enourmous amounts of tea!
Dreaming of owning a pair of Hunter wellies, which I would wear 24/7!


I hope you all are well!
Til' next time, cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar