28.11.11

By the window to the woods, where the deer and creatures play

Alla som säger att det blir svårare att blogga ju längre tid det dröjer mellan inläggen har så rätt! Man glömmer liksom av det, tänker att "det gör jag imorgon". Men nu jävlar, nu har jag cirkus 1 timme på mig innan jag skall iväg på glögg och pepparkaksmys hos en vän, och nu tänkte jag verkligen ta mig tid att knåpa i hop en inlägg!

På tal om knåpa. Jag har varit så himla pysslig de senaste dagarna och har inte alls velat ägna mig åt den 10 000 kilo tunga högen av plugg som väntar... Dock inbillar jag mig att det är lite svårt att pyssla när man bor i lägenhet (plus att pysselmaterial kostar ju satan!), det finns ju ingen skog i närheten där man kan plocka lingonris och mossa som jag så gärna ville ha i min adventsljustake... Som ni ser nedan så blev de ingen mossa... istället inbillar jag mig att min adventsljustake blev väldigt trendig och minimalistisk, trots att den egentligen är väldigt tråkig... och väldigt vit.

Nu tänkte jag att vi skulle kolla igenom vad som har hänt på min instagram de senaste dagarna! Jag heter carlssonemilia ifall ni vill se lite vad jag har för mig på dagarna!


Här har ni årets adventsljustake, helt okej men väldigt vit och trist som ni ser!/here's this year's advent candles! Not very special, but still lights up the december darkness a bit!


Här är jag en tråkig pluggkväll/Boring study night

Bakade hejdå-brownies till vårat fadderföretag! Vi har gjort flera projekt med dem i olika kurser sedan jag började på universitetet i Augusti förra året, men nu var det sista projektet och det skulle såklart avslutas ordentligt/ Had the last project with our father company that we have worked with since I started uni last year! Of course we had to bake a special treat for the very last meeting!

Vi hade besök av en väldigt söt liten vovve!/A very cute little dog visited us!

Har återupptäckt den otroligt goda kombinationen med turkisk yoghurt, honung och valnötter. Har nu  varit min frukost den senaste veckan, så sjukt gott! / Have eaten this breakfast for the past week. Turkish yoghurt, honey and walnuts, so good!

Och sist en bild på adventsstjärnan i vårat sovrum!/And lastly, a picture of our bedroom window

Thats all for today, Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar