12.12.11

Feeling a sudden urge to go somewhere warm and sunny...

Vid den här tiden på året när det är fullt upp med tentor och det är kallt och jävligt utomhus så vill man ju bara bort härifrån! För tusende gången frågar jag mig "Varför bor jag i Sverige!?" 
Vi har ju alltid kallt, även på sommaren så blir det ju aldrig riktigt varmt! Det är mörkt 7 månader om året och det finns inget underbart turkost hav eller svajande palmer... 

I januari 2009 så var jag och familjen på Guadeloupe i västindien och oj, vad underbart det var! Man kände sig verkligen hemma och man trivdes i "go with the flow"-tempot som råder... Att käka en mango och en papaya till frukost var ju heller inte helt kasst. Att dyka i det turkosa havet och diskutera världsproblem med skölpaddor och barracudor....

Näe, nu orkar jag inte mer! Någon som skall med och ta en sista minuten till Guadeloupe?!



Feeling a sudden urge to go somewhere warm, sunny and tropical... And for the thousandth time I ask myself: Why the hell do I live in Sweden?! I mean it's cold (even during summer!) and it is dark 7 months a year! And NO, it's not very cozy...
I was on Guadeloupe in january 2009 and GOD i miss it! It was really a paradise island! Eating mango and papaya for breakfast everyday... diving in the carribbean sea and discussing questions about life and love with sea turtles and barracudas...

I do not think I'll be able to cope with the darkness anymore... Who's up for a last minute trip to Guadeloupe?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar